Zkoušky z regionálních dějin na IMS – spokojenost i nejasnosti
Letní zkouškové období se pro druháky na IMS neslo ve znamení pěti souborných zkoušek z regionálních dějin. Obávané zkoušky naprostá většina studentů zvládla, ale nedávno zveřejněné výsledky přinesly zajímavé zjištění.
V počtu udělených čtyřek vysoko vyčnívají Dějiny středo- a jihovýchodní Evropy (SVE). Z nich dostalo čtyřku 14 studentů, zatímco u zbývajících čtyř zkoušek to byl vždy maximálně jeden student. Čím byl tento nepoměr způsoben? Doc. Jiří Vykoukal, ředitel IMS, říká, že dějiny SVE byl vždycky těžký předmět. Kromě toho však má i pocit, že to byl jediný předmět, kde se studentům zapisovalo, že zkoušku neudělali. „U ostatních se zřejmě zapsal pouze konečný výsledek po opravném termínu. Jinak si to vysvětlit neumím“, říká.
V tabulkách výsledků jednotlivých termínů bylo podle Vykoukala čtyřek mnohem více, ale neobjevily se v konečném hodnocení. „Ten termín prostě propadl bez zapsání známky, což si myslím, že není v pořádku. Získaná čtyřka pochopitelně snižuje šanci na získání prospěchového stipendia“, dodává Vykoukal.
Jaké je celkové hodnocení zkoušek? „Celkový výsledek byl lepší, než jsem čekal“, říká Vykoukal. A co na to studentská samospráva? Jiří Skoupý, zástupce loňských druháků v SIMSu, si myslí, že výsledky jsou poměrně dobré. „Ukázalo se, že souborky nejsou nic nezvládnutelného. Jako člen SIMSu musím ocenit vstřícný přístup vedení k studentským připomínkám“, podotýká.
Skoupý dále říká, že systém souborných zkoušek se na jeho ročníku zkoušel, což snad povede k jejich ustálení a ujasnění. „Samotný průběh zkoušek je naprosto přijatelný“, myslí si Skoupý, a dodává, že případné změny by se měly týkat spíše seminářů a jejich návaznosti na přednášky. „Za zamyšlení možná stojí promítnutí práce studenta na seminářích do celkového hodnocení předmětu. A zdůrazňuji, zásadní je dbát na smysluplnost a přínos seminářů“.