Absolventka marketingu: nejlepší praxe je mezi studenty

aiesec-veronika2Na vizitce má titul „vice-president“. Ve studentské organizaci, kde vede 12 lidi, má na starosti propagaci v Praze. Poradit si s tím jí pomáhá marketingová ředitelka jedné z firem velké čtyřky, Kateřina Konečná. Veronika Losová absolvovala Marketingovou komunikaci a PR na FSV UK v červnu 2009.


„Na MKPR mě lákaly vtipné reklamy a poměr přijatých a nepřijatých studentů,“ vysvětluje Veronika, jak se dostala ke studiu na Univerzitě Karlově. Osobně se považuje za člověka, které chce vždycky něco navíc.

„V druháku jsem odjela na ERASMUS do Francie,“ vypráví. Po roce v zahraničí se vrátila zpátky a první, co ji zaujalo, byly plakáty, podle kterých se mohla účastnit na organizaci zahraničních pracovních stáží. „Chtěla jsem pomoct ostatním, aby si vyzkoušeli, jaké to je strávit delší čas v zahraničí - zprostředkovat to ostatním je můj způsob vyjádření vděčnosti za to, co jsem prožila já.“


aiesec-veronika
„Kromě toho, že se z nás všech stali nerozluční přátelé, naučili jsme se, jak dělat marketing v praxi.“


Prošla výběrovým řízení a úvodním vzdělávacím seminářem. Spolu s dalšími 60 studenty dnes pracuje na tom, aby mohlo co nejvíce českých studentů vyjet do zahraničí a co nejvíce zahraničních studentů přijet do ČR. Učí se při tom procesy tak, jak fungují ve firmách - vedení schůzky, účetnictví, řízení výběrového řízení nebo reklamní kampaně.

Placená práce nebo studentský spolek?

„Kromě profesionálních zkušeností jsem se za rok a půl naučila především pracovat s lidmi,“ zamýšlí se Veronika. V dubnu dostala tým lidí a cíle. „Ze začátku to bylo těžké – jak chcete motivovat k práci lidi, kteří nejsou placení? Za necelý rok jsem se to naučila. Kromě toho, že se z nás všech stali nerozluční přátelé, naučili jsme se, jak dělat marketing v praxi.“

Veronika se přes Vánoce rozhodovala, co bude dělat dál. „Mohla jsem zůstat v práci, která mě baví a slušně vydělává, nebo se posunout dál v AIESEC - za minimální mzdu. Rozhodla jsem se pro AIESEC,“ prozrazuje. A na otázku proč odpovídá: „Nikde jsem se nenaučila tolik, jako v AIESEC. Ať už po stránce profesionální, tak po stránce osobní.“

Autor: Tereza Přibylová

2 293 ×




Sdílej článek


Hodnocení

špatnýpodprůměrnýprůměrnýdobrývýborný (zatím žádné hodnocení)
Loading...

Související články:

8 komentářů: “Absolventka marketingu: nejlepší praxe je mezi studenty”

  1. monča napsal:

    haha, ještě kdyby se taky na ten obor šlo dostat, že…

  2. steeve napsal:

    Monča: jde to 😉

  3. monča napsal:

    steeve: Jinak, než náhodou? Vždyt i sám garant oboru tvrdí, že ty přijímačky jsou o náhodě.

  4. VL napsal:

    Dostat se tam neni lehky, ale neni to jedina cesta, jak delat marketing. Samzorejme, vzdycky je skola vyhodou, ale v AIESEC muzete delat marketing i kdyz ho zrovna nestudujete. Staci byt studentem jakekoliv VS.

  5. monča napsal:

    VL: O co konkrétně jde?
    Ano, ale jediný marketing bez matiky je právě marketing na FSV.

  6. aneta napsal:

    Vis, Moni, on je totiz rozdil mezi Marketingovou komunikaci a Marketingem:) To si radsi nastuduj, nez se zacnes hlasit…ale dostat se tam jde (osobni priklad:)!

  7. Adéla napsal:

    Ještě jsem neviděla marketingovou komunikaci, kde by jako předmět byla matematika (a to není jen na FSV).

  8. Věra napsal:

    Taky jsem vystudovala MKPR na FSV. Je tezke se tam dostat, ale jde to. Zaklad je vecer neco o marketing. kom. a PR a nejit tam jen kvuli tomu, ze tam neni matika