Květnový Sociál stále v prodeji
Článek: Květnový Sociál stále v prodeji na vrátnici Hollaru
Datum: 08.05.2007
Nevim, kam jinam reagovat na anketu, ale ekonomie je podle mě sociální věda jako řemen. Navíc proč přejmenovávat název instituce kvůli emancipaci a hormonálních přebytkům několika lidí.
|
„(…) kvůli emancipaci a hormonálních přebytkům několika lidí“ se návrh na přejmenování FSV neobjevil. To si myslíš pouze ty. Zřejmě jde o halucinaci. S tím ti ale nepomůžu.
Mohu ti však vysvětlit následující. Název „Fakulta sociálních věd“ je z pohledu politologie a spol. zcela přesný. Z pohledu ekonomie, která je v tomto případě založena na matematice, se však už název FSV může jevit jinak. Málokterého nerozhodného gymnazistu se zájmem o poněkud techničtější obor a angličtinu napadne, že by ho měl hledat na FSV. To je dle mých informací hlavní důvod, proč v prostoru pluje zmínka o tom, že by se FSV mohla přejmenovat. |
Pokud vím, tak ekonomie je sociální věda. Problém spočívá spíše v propagaci - FSV by měla připravit nějakou brožurku a vypracovat jednotný systém, jak marketingově dosáhnout na potenciální zájemce z řad středoškoláků.
Trochu se bojím, že pokud se FSV přejmenuje na FSVE, budou lidé mít pocit (jakože neinformovaní ho mají už teď), že tady děláme ekonomii podobné kvality jako na Zemědělce.. |
Chápu, ale přejmenováním se nic nevyřeší. Navíc by ten název nedával smysl. A co teprv až se nějaká emancipace utvoří na jiném insitutu? Třeba až se politologové z Jinonic budou chtít vytáhnout nad ty z Palachovo náměstí.
|
machys: Myslím, že přejmenování by k vyřešení přispělo velmi výrazně. Proč ne?
A nevím, proč porovnáváš motivaci IES s případnou motivací se vytahovat nad jiné školy stejného druhu. mp: však jsem to napsal, že jde o propagaci. a ekonomii jako sociální vědu už taky někdo zmínil :). Je hezké mluvit o nějaké brožurce a jendotném postupu. Obávám se, že jsou to neúčinné zbraně. Stačí pomyslet na to, jakézlo vyvolala citace někoho z vedení (jirák?), kdo nezmínil IES. To já bych se nebál, že by si plebs myslel, že tu je ekonomie jako v suchdole. naopak, on by se v knihovně podíval na web ies a stanul v obdivu. „ó, tam chci!“ |
osobně si skutečně myslím, že by FSV měla své jméno udržet, ale zásadním způsobem zlepšit svou marketingovou strategii (resp. vůbec nějakou mít). Myslím, že i přes absenci slova ekonomie v názvu fakulty je možné se do povědomí společnosti dostat. IES bezpochyby je kvalitní škola, tzn problém je čistě v rovině marketingové.
Samozřejmě zde narážíme na schopnost vedení fakulty, resp. univerzity tyto výzvy účinně a profesionálně řešit… |
prestižní pařížský institut politických věd, zvaný též Sciences Po, má například vynikající obor žurnalistika. V názvu školy to nenajdeš, ale přesto to všichni vědí. Vtip je v tom, že novináři ani při četných rozhovorech s odborníky FSV prostě neuvádějí jméno fakulty, většinou to nějak podivně zpitvoří - když byl minule doc. Havel v televizi byl tam sice vypsán ten šílený název katedry makroekonomie a ekonometrie a název institutu, jméno fakulty tam ale chybělo, protože se tam už prostě nevešlo. Když pak mluvil o pár týdnů dr. Šír z Katedry Ruských a východoevropských studií, zas tam bylo jen „Institut mezinárodních studií“ a nic víc… J
Je nutné, aby fakulta měla nějaký propagační plán, který by zahrnoval i takovéto detaily. Jinak ani zdůraznění ekonomie není neúčelné a k ničemu nepovede… |