Petr Uherka: Fakulta potřebuje vizi
Petr Uherka dodal Akademickému senátu věcný a stručný koncept. Detailněji prý program představí až v úterý 13. října na diskuzi přístupné celé akademické obci FSV UK.Jeho hlavním cílem je jednotná vize fakulty – čím se chce stát a jak toho chce docílit. Základní osnovou pro ni by se měl stát Dlouhodobý záměr FSV.
Na utváření takové vize se podle něj má podílet celé vedení – Uherka plánuje jeho reorganizaci tak, aby například v kolegiu děkana byli zastoupeni i ředitelé institutů, případně výzkumných projektů. Na funkce proděkanů by pak bylo vypisováno výběrové řízení.
Je podle něj důležité určit, jak fakulta chce vystupovat navenek a koho chce oslovit. Podle toho pak mohou být směrovány marketingové aktivity, ať už náborové, nebo takové, které budou sloužit k budování identity.
Ekonomickou situaci fakulty by pak vylepšil větším využitím potenciálu celoživotního vzdělávání. Tyto placené kurzy dnes na FSV existují v omezené podobě. Další možnost pro rozšíření finančních zdrojů vidí Uherka v zavedení doplňkové činnosti. V rámci fakulty by přesměroval toky financí podle výkonnostního principu a podíval se důkladně hlavně na běžné rutinní výdaje.
Kdo je Petr Uherka:
Je absolventem magisterských programů filozofie a historie (FF UK, 1997). Aspiruje také na titul MBA v oboru management na Open University, kde od roku 2002 působit ve vedoucí pozici. V současné době je ředitelem Vyšší odborné školy publicistiky. Na institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK přednáší externě Strategický marketing.