Nepovolená reklama na webu ekonomů?

Na webových stránkách Institutu ekonomických studií mohou návštěvníka překvapit loga velikánů českého průmyslu a služeb. Podle pravidel CESNET má přitom být komerční reklama na webových stránkách vysokých škol zakázána. V pravé části úvodní stránku webu ies.fsv.cuni.cz jsou přitom pod sebou srovnána loga společností Transgas, McKinsey, ČEZ, ČS a ČSOB. Zákon přitom říká, že pro reklamu je akademická půda vysloveně nepřátelským územím.

Realita je taková, že výsostné místo na stránkách patří letitým dárcům institutu, který jim tímto na oplátku poskytuje možnost prezentace. Podle slov ředitele institutu Martina Mejstříka je řešení IES pro sponzory řádově horší než u jiných škol. Například na webu VŠE je výrazné logo České spořitelny, které vede přímo na firemní web. Podobně je to na webu Masarykovy univerzity. Loga na IES vedou na podstránku podávající základní informace o dané firmě. Podobná situace je s univerzitními kalendáři, které také nesou loga sponzorů.

Umístění log předcházela dlouhá diskuse a anylýza toho, co je přípustné. Ředitel Mejstřík uvedl, že kompromis schválený se zástupci fakulty i univerzity leží v tom, že „u nekomerčních sponzorských programů schválených buď vedením UK nebo FSV, například takzvaná Chairs, smíme sice uvést logo sponzora, ale toto logo nesmí mít proklik na webovou stránku dané instituce.“ Sponzorské dary podle jeho slov prochází standardními účetními procedurami FSV.

Samotní studenti ekonomie nevidí v logách sponzorů problém. Druhák Honza poznamal: „Beru to spíše jako motivaci. Vesměs jde o špičkové firmy, které jsou cílem většiny z nás, takže je příjemné vědět, že o IES ví a že studenty od nás už znají.“ Pohled na přehled zaměstnavatelů absolventů tomu ostatně odpovídá.

Michal Mejstřík nakonec dodal: „Diskuse o vysokém školství na půdě Senátu a jinde, i v řadě mezinárodních médií (například Economist), potvrdily, že i ctihodné univerzity procházejí zásadními proměnami – jinak zemřou.“

1 235 ×




Sdílej článek


Hodnocení

špatnýpodprůměrnýprůměrnýdobrývýborný (zatím žádné hodnocení)
Loading...

Související články:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *