Jakub Končelík: FSV bude full time job

konselik Jakub Končelík ve svém programu nedrží plánované změny při zemi. Jmenuje konkrétní nedostatky a problémy, s nimiž se fakulta potýká, a dokládá je zkušenostmi řadového pracovníka, vědce a pedagoga na FSV.

Základními tématy pro něj jsou věda a výuka, kde by důsledně aplikoval výkonnostní princip a transparentní pravidla. Ať už se jedná o kariérní řád pro zaměstnance, jednotná a striktně dodržovaná pravidla zkoušek nebo přísnější dohled nad opisováním.

Fakulta by se podle něj měla spíše odklonit od současného masivního nabírání studentů a vrátit k principu elitnosti. Měla by umožňovat studentům i zaměstnancům „full time“ nasazení, aby si nemuseli hledat práci či druhý úvazek jinde. Zvažuje proto například vyplácení vyššího prospěchového stipendia pro úspěšné studenty.

„Do nedávné doby působil na naší fakultě pedagog, který před očima studentů třídil jejich seminární práce na schválené a neschválené podle toho, zda dopadly na zem titulní stranou nebo rubem.“
Podobnými příklady z praxe ilustruje Jakub Končelík jednotlivé body svého programu.

U vyučujících by platově odlišil výuku od vědecké činnosti a zavedl jasná pravidla pro jejich hodnocení. Za pozornost stojí i fakt, že se ztotožňuje s kontroverzní metodikou, kterou pro hodnocení vědeckých výstupů navrhla Rada vlády pro výzkum, experimentální vývoj a inovace (RVVI).

Mezi další jeho snahy patří zjednodušení a urychlení administrativy – kromě zrušení papírových indexů navrhuje například zasílání informačních SMS o změnách ve studiu (zrušená přednáška apod.) prostřednictvím SISu.

Stranou nenechává ani evergreeny typu hodnocení kurzů a umístění IES FSV v žebříčcích vysokých škol. Obě dvě tyto palčivé agendy spojuje se setrváním příslušného proděkana ve funkci.

Volební program ke stažení

Kdo je Jakub Končelík:

Titul PhDr. získal v oboru Masová komunikace – mezinárodní studia na FSV UK (2000). Na FSV působí jako pedagog od roku 2001, stejně jako v přidruženém Centru pro mediální studia (CEMES). Specializuje se zejména na česká média 2. poloviny 20. století. Předchozí manažerskou praxi ve větším měřítku nemá.

1 873 ×




Sdílej článek


Hodnocení

špatnýpodprůměrnýprůměrnýdobrývýborný (1 hlasujících, průměrné hodnocení: 5,00 z max. 5)
Loading...

Související články:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *