Fakultní PR poprvé v rukou experta

kolmannová2„Propagovat fakultu na Facebooku? Klidně,“ říká čerstvá proděkanka pro vnější vztahy, PhDr. Denisa Kasl Kollmannová. Od svého nástupu prý zatím hlavně „hasí, co se dá,“ rozhodně si ale s prací ví rady. „Stavu propagace mi místy bylo až líto,“ přiznává doslova.

Kollmannová začátkem července vystřídala ve funkci profesora Jaroslava Kučeru (IMS). Přednášející z katedry marketingové komunikace a PR o post prý nijak aktivně nebojovala – vynesly jí ho především profesní zkušenosti. Podobný úkol totiž řešila už před několika lety, kdy vytvářela marketingovou strategii pro Filozofickou fakultu UK.

„Naše fakultní PR jsme s proděkanem Kučerou řešili už dřív,“ říká na otázku, jak se k problematice dostala. „Bavili jsme se o tom, jak vlastně postupovat. Většinou byl ale jiného názoru, než já,“ dodává.

„Proděkan Kučera byl většinou jiného názoru, než já.“

Za nezbytnou totiž Kollmanová považuje analýzu výchozích podmínek, na jejímž základě by pak vznikla dlouhodobá strategie. Na to ale prý v minulém roce nebyl čas. Bývalému proděkanovi také vadily příliš vysoké náklady, potřebné na vypracování takové analýzy.

Ty se ale nakonec podařilo stlačit až na nulu. Skupina magisterských studentů IKSŽ totiž mediální obraz FSV analyzovala v rámci výuky. Závěrečná zpráva se v současné době dokončuje.

Projekt vedla právě Kollmannová a podle jejích slov je přesně tím, na čem lze při budování marketingové strategie stavět. „Jeho součástí jsou přímo i doporučení, která lze okamžitě aplikovat, či SWOT analýza,“ říká.

2min

Proděkanka pro PR, PhDr. Denisa Kasl Kollmannová (Foto: Ondřej Blažek)

Priority: logo a web

Podobné výzkumy by se podle ní měly stát do budoucna běžnou praxí. „Je potřeba analyzovat naší cílovou skupinu, tedy studenty středních škol, abychom je dokázali správně oslovit,“ vysvětluje. I v tomto případě by se podle ní dalo pracovat s vlastními zdroji. „Šlo by zřejmě o sociologický průzkum. Zatím jsme ale s nikým z ISS ještě nemluvili,“ dodává.

Důkladné mapování současného stavu a marketingová koncepce zdaleka ale nevyčerpávají seznam povinností, které si nová proděkanka uložila.

Ze začátku prý situace byla velmi složitá. „Leccos se totiž v minulosti „nepovedlo“ a je to teď potřeba naléhavě řešit,“ vysvětluje Kollmannová. Týká se to především fakultního loga a webových stránek.

„Základem je analýza výchozích podmínek a dlouhodobá strategie. Bez toho kvalitní marketing dělat nejde.“

Logo FSV měla v minulém roce zajistit veřejná soutěž, ta nakonec ale skončila bez vítěze. „Dva návrhy shodně obsadily druhé místo,“ vzpomíná proděkanka. „Ani jeden z nich ale nebyl použitelný.“ Na vině je podle ní především chybné zadání soutěže, problémů se však vyskytlo víc. „Univerzitě by prospěl třeba grafický manuál, který by určoval, jak používat její symboly,“ myslí si Kollmannová.

Webová prezentace si prý zaslouží odborné zpracování a pravidelnou revizi. „Před pěti lety byl univerzitní web jeden z nejmodernějších vůbec,“ směje se. „Problém je v tom, že technologie pokročila a u nás se nic nezměnilo. Modernizace internetových stránek by podle mě měla probíhat každé dva roky.“ Vstřícně přistupuje i k možnosti využití Facebooku, Twitteru či jiných komunikačních sítí. „Obzvlášť s ohledem na naší cílovou skupinu – středoškoláky – bychom tak mohli hodně získat.“

web_fsv

web_filosoficka

Dočká se web FSV (vlevo) podobně moderního designu, jaký si nedavno opatřila třeba FF UK (vpravo)? Inovace by se podle Kollmannové měla dotknout vizáže i obsahu.

Řešení jen na půl roku?

Přestože si Denisa Kasl Kollmanová vytkla celou řadu cílů, ne všechny se jí možná podaří splnit. Nová proděkanka totiž má svou funkci jistou jen na půl roku.

„Na podzim se volí na FSV děkan, ten si pak tradičně jmenuje i nové vedení,“ vysvětluje. „Já mám PR na starosti do ledna. Co bude potom, to teď asi neví nikdo,“ říká.

Propagace je přitom na FSV dlouhodobě ožehavé téma. Za poslední dva semestry PR na téměř každém svém zasedání řešil akademický senát. Po zlepšení prezentace fakulty navenek dlouhodobě nejvíc volá Institut ekonomických studií, který své vlastní propagaci věnuje z pětice ústavů vůbec největší úsilí. Představitelé institutu přitom tvrdí, že právě kvůli malé známosti výuky ekonomie na FSV se na tento obor hlásí jen málo maturantů.

Navíc se letos v lednu IES nedostal do žádného z žebříčků, které srovnávají kvalitu výuky na různých vysokých školách. A to i přes to, že mezi odborníky je výuka ekonomie na FSV hodnocena tradičně mnohem lépe, než například na Vysoké škole ekonomické. Hospodářské noviny se za opomenutí IES dokonce později nepřímo omluvily.

Loni na podzim ekonomové proto dokonce navrhli začlenění slova „ekonomie“ do názvu fakulty. Návrh však odmítl akademický senát.

1min

PhDr. Denisa Kasl Kollmannová


Denisa Kasl Kollmannová (nar. 1979), vystudovala FSV UK, obor Mediální studia. V současné době působí na katedře marketingové komunikace a PR. Hovoří anglicky, německy, částečně španělsky a japonsky. Mezi její zájmy patří cestování, módní design a výtvarné umění. Je vdaná a má dceru.

(Foto: Ondřej Blažek)

3 631 ×




Sdílej článek


Hodnocení

špatnýpodprůměrnýprůměrnýdobrývýborný (8 hlasujících, průměrné hodnocení: 5,00 z max. 5)
Loading...

Související články:

Jeden komentář: “Fakultní PR poprvé v rukou experta”

  1. prrr napsal:

    za pět měsíců totální redesign webu a obsahu? mnooo, good luck, treba se na FSV za ten půlrok i jednou sejdete, haha

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *